'Emak aku selalu berleter, kenapalah kau ni tak "laku-laku" lagi?" - Student UIA umur 22 tahun

Thursday, January 21, 2016



'Emak aku selalu berleter, kenapalah kau ni tak "laku-laku" lagi?" - Student UIA umur 22 tahun

Aku pelajar UIA dah tahun tiga. Aku nak luahkan masalah antara aku dan mak aku. Aku ada seorang mak yang baik and sometimes mak aku dah macam bestfriend aku. But the thing is, mak aku selalu buat aku rasa rendah diri.

Ceritanya, aku ni tinggi 150cm je but berat aku 57kg. Aku ada badan yang agak lebar dan berbentuk pear. Thing is, mak aku selalu condemn yang aku ni gemuk 24-7. Yang mak aku time umur aku berat tak smpai 50 la, yang aku ni makan tak sihat la, yang aku ni bontot besar la, yang muka aku ni bulat macam apam la. Every single thing sampai tahap aku jadi tak yakin dengan diri aku sendiri. Rasa macam mak aku ni cakap yang aku memalukan dia coz aku ni berisi, dari apa mak aku cakap.

Tu pasal badan, belum masuk part jodoh tak sampai². Thing is, aku baru masuk 22 and yes, ramai orang sebaya aku dah kahwin and even yang lagi muda dari aku pun dah kahwin. Tapi perlu ke mak aku cakap macam aku ni takda harapan nak jumpa jodoh if aku tak cari sekarang? Dulu aku pernah in relationship and aku bagitau mak aku. Tapi dah putus dah sekarang. Then mak aku condemn yang aku still tak move on la, yang aku still tunggu dia balik study from U.S la...bukan aku tak boleh move on, but kalau dah selalu sebut, mau aku tak teringat kat dia? Sometimes mak aku cakap kenapa la aku tak laku². Like seriously mom?

Lagi satu aku memang tak boleh cerita apa kat mak aku. Sebab apa? Sebab semua cerita aku nanti dia buat stok mengungkit. Pasal aku gaduh dengan kawan, dia ungkit bila aku malas jap nak kemas rumah. Dia cakap tu pasal la kawan tak suka aku, pasal aku pemalas.

Aku pernah je tegur baik² mak aku yang aku terasa dengan ayat² dia. But then dia pulak terasa, dia cakap, tu la anak…tak boleh ditegur. Allah…

Sometimes aku jadi confused. Cakap salah, diam, aku lak simpan dalam. Kadang² tu menangis. Lagi la bila mak aku ungkit pasal ex aku. Ada tu aku menangis sebab mak aku ingatkan aku balik kat dia. Aku nak move on okay…dia dah jumpa yang baru pun, but mak aku drag aku balik tringat kat dia.

So aku nak mintak nasihat, macamana aku nak deal dengan mak aku ni. Jangan salah faham, aku sayang mak aku sangat² and yes aku tau ada yang lagi tak bernasib baik, tak dapt kasih sayang mak. But please, aku ni sensitif and mak aku pulak mcm buat² tak faham perasaan aku. Tolong aku please.



ANDA ADA BISNES ?

ANDA ADA JUAL PRODUK ATAU BISNES PERIBADI? BOLEH TINGGALKAN BISNES ANDA SECARA PERCUMA DI RUANGAN "FACEBOOK KOMEN" DI ATAS SECARA PERCUMA ! (ADMIN TAK AKAN DELETE)

.

.

.

.

.